Brev:
Ratio i ske mad
16. april 2014
Alder:
5 mdr.
Ratio i ske mad
Hej kære. Helen.
Jeg har for nylig købt din bog om mad og er så glad for din meget kærlige måde at introducere skemaden til vores elskede børn på.
I den forbindelse skal jeg lige vide:
Kan du komme med en ratio på følgende:
1. Antal andre grøntsager pr. kartoffel i mos?
På side 36 i din bog er det fx en kartoffel, en selleri og en gulerod, altså en af hver, er det altid sådan og hvis ja hvordan vurderer man så buketterne i fx broccoli og blomkål.
Altså fx er det 1:1 for gulerødder, og 3 hele buket hoveder broccoli/blomkål til 1 kartoffel eller?
2. Det samme for grød. Altså hvor meget frugtmos/pure skal der til en deciliter flagegrød ( din bog side 34) og hvor meget til en halv deciliter mel-grød (din bog side 34)
3. Når jeg laver grød, putter jeg frugtpureen i når grøden er næsten færdigkogt, så den lige koger lidt med rundt i grøden og blander sig med grøden.
Det er vel fint nok er det ikke?
Bruger pt. blendede æbler fra haven som jeg frøs ned da jeg var gravid.
Tak for hjælpen :)